Τρίτη 13 Απριλίου 2010

Αποφασισμένη για μεγάλες αλλαγές και… κοινωνικές συγκρούσεις η κυβέρνηση


Με τσουχτερά επιτόκια συνεχίζει να δανείζεται εκτός «μηχανισμού στήριξης» η Ελλάδα- Ο πρωθυπουργός επιχειρεί να ξεκαθαρίσει εδώ και τώρα το εσωτερικό τοπίο με τις διαρθρωτικές αλλαγές - Τι αλλαγές επιφέρει στην εκπαίδευση το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία και το νομοσχέδιο για τους αγρότες- συνεταιριστικό κίνημα που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο.

Με το τσουχτερό επιτόκιο 4,55% (έναντι του 2,2% που ήταν τον Ιανουάριο) διατέθηκαν τα έντοκα γραμμάτια του Ελληνικού Δημοσίου, συνολικού ύψους 1,56 δισ. ευρώ, υπερκαλύπτοντας το 1,2 δις ευρώ που σχεδίαζε αρχικά να συγκεντρώσει η ελληνική κυβέρνηση. Ο υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου υπογράμμισε ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να συνεχίσει να δανείζεται απρόσκοπτα από την αγορά και να μη ζητά την ενεργοποίηση του μηχανισμού στήριξης της ελληνικής οικονομίας. Μηχανισμός στον οποίο περιλαμβάνεται με κυρίαρχο ελεγκτικό ρόλο το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, στο οποίο όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης στην Ελλάδα αντιτίθενται.

Την ίδια ημέρα ο πρωθυπουργός εγκαινιάζει τη νέα περίοδο εντατικής ενασχόλησης της κυβέρνησης με την προώθηση των θεσμικών αλλαγών που περιλαμβάνονται στο Πρόγραμμα Σταθερότητας. Τα νομοσχέδια συζητούνται στο υπουργικό συμβούλιο, κατατίθενται για διαβούλευση και ψηφίζονται εσπευσμένα, για να συμπιεστούν χρονικά, οι κοινωνικές αντιδράσεις. Η κυβέρνηση φαίνεται να ευελπιστεί ότι η ψυχολογική πίεση και η ανασφάλεια που προκάλεσε στον μέσο Έλληνα η εναγώνια προσπάθεια δανεισμού της χώρας, είναι το καλύτερο υπόβαθρο για να ψηφιστούν όλες μαζί οι αλλαγές στη διοικητική μεταρρύθμιση που προβλέπει το πρόγραμμα σταθερότητας. Με ανοιχτό το «μέτωπο» για το υπό συζήτηση και ψήφιση νομοσχέδιο για τον «Καλλικράτη», το υπουργικό συμβούλιο συζήτησε το νομοσχέδιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας. Το νομοσχέδιο για τους αγρότες αφορά στο μητρώο αγροτών και αγροτικών εκμεταλλεύσεων, στον ορισμό του επαγγελματία αγρότη, στις συνδικαλιστικές οργανώσεις των αγροτών.

Το πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση αφορά στα εργασιακά θέματα των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αλλαγές στο νόμο-πλαίσιο για τη λειτουργία των πανεπιστημίων, αναδιάρθρωση της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης και νέο θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία των κολεγίων. Στο νομοσχέδιο αντιδρούν οι φοιτητές, οι εκπαιδευτικοί και οι πρυτάνεις που συνιστούν ένα τεράστιο κοινωνικό μέτωπο στο οποίο η κυβέρνηση αντιτείνει τη δήλωση του αντιπροέδρου της κ. Πάγκαλου στη ΝΕΤ, ότι έχουμε τους περισσότερους εκπαιδευτικούς στην Ε.Ε, για ένα κακό εκπαιδευτικό σύστημα.

Αναλυτικότερα, προβλέπεται:

- Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής-Διδακτικής Κατάρτισης, που θα χορηγείται κατά τη διάρκεια των σπουδών ή και μετά την αποφοίτηση.

- Πιστοποιητικό Διοικητικής Επάρκειας για όσους προσβλέπουν σε θέσεις διοίκησης της εκπαίδευσης.

-Θεσμός του «Δόκιμου Εκπαιδευτικού» με διετή θητεία. Οι εκπαιδευτικοί θα μονιμοποιούνται έπειτα από αξιολόγηση, αφού κριθεί αν είναι κατάλληλοι για διδασκαλία ή για διοικητική θέση.

-Αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών. Αρχικά θα γίνεται αυτοαξιολόγηση, ενώ σε διάστημα διετίας θα θεσπιστεί πλήρες σύστημα αξιολόγησης που θα αφορά και τα διευθυντικά στελέχη των σχολείων.

-Προβλέπονται μεταβατικές διατάξεις για τους εκπαιδευτικούς που είναι εγγεγραμμένοι στις σημερινές λίστες, οι οποίες σταματούν να τροφοδοτούνται από τον Ιούνιο. Όσοι εκπαιδευτικοί από τις σημερινές λίστες δεν απορροφηθούν κατά το μεταβατικό διάστημα, θα έχουν δικαίωμα να εγγραφούν στη λίστα επιτυχόντων του ΑΣΕΠ με τη βάση, είτε να ξαναδώσουν εξετάσεις μέσω ΑΣΕΠ. Η προϋπόθεση της επιτυχίας στον διαγωνισμό ΑΣΕΠ θα ισχύει πιθανότατα και για τους εκπαιδευτικούς του ιδιωτικού τομέα.

-Μεταθέσεις γίνονται μόνο σε πραγματικά κενά και κανένας εκπαιδευτικός δεν θα μετακινείται εάν δεν υπάρχει αντικαταστάτης του. Οι αποσπάσεις ουσιαστικά καταργούνται και οι ελάχιστες που θα γίνονται θα αποφασίζονται με επιστημονικά κριτήρια.

-Αυξάνει η μοριοδότηση σε όσους εκπαιδευτικούς επιλέξουν δυσπρόσιτο σχολείο με υποχρεωτική παραμονή 2-3 έτη.

-Περιορίζεται δραστικά η ωρομίσθια απασχόληση.

-Τα σχολεία καταρτίζουν «εκπαιδευτικό πλάνο», το οποία θα γνωστοποιείται και στις οικογένειες των μαθητών, ενώ στο τέλος του έτους θα πρέπει να γίνεται απολογισμός.

-Εθνικός έλεγχος για την πιστοποίηση των κολεγίων, εν όψει και της επικείμενης ενσωμάτωσης στο εθνικό μας δίκαιο της κοινοτικής Οδηγίας για την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους τους.

-Θεσπίζεται η στάθμιση της βαρύτητας της ψήφου κάθε ομάδας ψηφοφόρων (πανεπιστημιακοί, φοιτητές, διοικητικοί) στις πρυτανικές εκλογές, ανάλογα με το ποσοστό συμμετοχής τους στη διαδικασία.

-Δημιουργείται ηλεκτρονική Υπηρεσία Διαχείρισης Πανεπιστημιακών Συγγραμμάτων και Βοηθημάτων.

-Προβλέπονται αλλαγές στη σύνθεση των εκλεκτορικών σωμάτων για την εκλογή-προαγωγή πανεπιστημιακών.

-Νομοθετικές ρυθμίσεις θα υπάρξουν και για θέματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως είναι ο τρόπος διανομής πανεπιστημιακών συγγραμμάτων.

-Νέο θεσμικό πλαίσιο καθιερώνεται και για τις σπουδές μετά το Λύκειο, που παρέχονται από ΙΕΚ, κολέγια κ.λπ.



Το νομοσχέδιο για τους αγρότες

Σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση της υπουργού κ. Μπατζελή, περιλαμβάνει:

-"Καταγραφή Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων-Ορισμός Επαγγελματία Αγρότη", ένα νομοσχέδιο-τομή για την ελληνική γεωργία.

-Με το νέο πλαίσιο που προωθούμε, αναδιοργανώνουμε τον αγροτικό χώρο με κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια.

-Ταυτόχρονα, με την ειδική κάρτα-ταυτότητα αγροτών καταστούμε δυνατή την παρακολούθηση της αγροτικής δραστηριότητας και την ουσιαστική στήριξη της με σεβασμό στη διαχείριση του δημοσίου χρήματος και του περιβάλλοντος.

-Μέσα από τις νέες δομές που προωθούμε ενισχύουμε τους επαγγελματίες αγρότες.
-Βάσει στοιχείων του 2009 και των ισχυόντων κριτηρίων, μόνο το 33% των 871.377 δικαιούχων ενισχύσεων είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες. Προτεραιότητα μας είναι η αύξηση του ποσοστού όσων επιλέγουν την αγροτική ως κύρια δραστηριότητα και η παράλληλη στήριξη τους ώστε να εισέλθουν δυναμικά στην αγορά με ποιοτικά και ανταγωνιστικά προϊόντα.
-Η χαρτογράφηση της αγροτικής δραστηριότητας είναι ένα σημαντικό βήμα, μεταξύ άλλων, για την δικαιότερη κατανομή των επιδοτήσεων, την σωστότερη διαχείριση του κόστους παραγωγής αλλά και την ανάπτυξη της περιφέρειας μέσα από ουσιαστικές και αποτελεσματικές πολιτικές με σεβασμό στο περιβάλλον.

-Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που αποτελεί επί της ουσίας τη βάση πάνω στη οποία θα στηριχθεί η αγροτική μεταρρύθμιση που προωθεί η κυβέρνηση στην κατεύθυνση ενός νέου μοντέλου αγροτικής ανάπτυξης που θα συνάδει με τις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο για μια ποιοτική και ανταγωνιστική ελληνική γεωργία.
- Το νομοσχέδιο είναι προϊόν ενός εξαντλητικού διαλόγου μηνών στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης με τους εκπροσώπους των αγροτών και γενικότερα της κοινωνίας και επιδιώκει να αποσαφηνίσουν βασικά ζητήματα που σχετίζονται με την έννοια του "επαγγελματία αγρότη".

Ειδικότερα:
Με το Σχέδιο Νόμου για την "Καταγραφή των Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων-Ορισμός επαγγελματία Αγρότη"
- δημιουργείται Ενιαία Βάση Δεδομένων που στο εξής θα ονομάζεται "Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων" (ΜΑΑΕ)
- στο ΜΑΑΕ εγγράφονται υποχρεωτικά όλα τα ενήλικα φυσικά πρόσωπα και τα νομικά πρόσωπα που ασκούν αγροτική δραστηριότητα (φυτική, ζωική και αλιευτική) που αποσκοπεί στη παραγωγή αγροτικών προϊόντων, επαγγελματική δραστηριότητα που αφορά διαχείριση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και λειτουργία Αγροτοτουριστικών Μονάδων

- ορίζονται ως επαγγελματίες αγρότες που μπορούν εγγραφούν στον ΜΑΑΕ, φυσικά πρόσωπα, ενήλικοι άνδρες και γυναίκες που είναι: α) κάτοχοι αγροτικής εκμετάλλευσης, β) ασφαλισμένοι στον ΟΓΑ ή συνταξιοδοτούνται απ' αυτόν, γ) ασχολούνται επαγγελματικά με την αγροτική δραστηριότητα κατά 30% του συνολικού ετήσιου χρόνου εργασίας τους και λαμβάνουν από την αγροτική δραστηριότητα το 35% του συνολικού ετήσιου εισοδήματός τους και δ) οι απασχολούμενοι στη αλιευτική παραγωγή οι οποίοι κάτοχοι επαγγελματική άδειας ατομικής αλιείας και άδειας επαγγελματικού αλιευτικού σκάφους.
- εγγράφονται στο ΜΑΑΕ επίσης τα φυσικά πρόσωπα που δεν είναι επαγγελματίες αγρότες, αλλά είναι αποδεδειγμένα κάτοχοι αγροτικής εκμετάλλευσης, δηλαδή α) οι κύριοι, συγκύριοι ή νομείς αγροτικής εκμετάλλευσης και β) οι μισθωτές ή αγρολήπτες αγροτικής εκμετάλλευσης εφόσον η μίσθωση ή η αγροληψία έχει συναφθεί εγγράφως.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

www.eklogika.gr

Η φωτογραφία μου
«Τράπεζα πληροφοριών» για Κυβέρνηση, Βουλή, Κόμματα, Αυτοδιοίκηση. Ποιοί, πού, με τι προσόντα μας κυβερνούν; Όλα τα μέλη της κυβέρνησης, των Επιτροπών, των διοικήσεων Οργανισμών και Κεντρικών συμβουλίων - Βουλή: Διάρθρωση, ρόλοι, μέλη Διαρκών Επιτροπών-Κόμματα: Ποιοί μετέχουν στα κορυφαία όργανα;- Ευρωβουλή: κόμματα, πρόσωπα, αρμοδιότητες- Αυτοδιοίκηση: Διοικητική μεταρρύθμιση, συνενώσεις ΟΤΑ, «Καλλικράτης» και οι θέσεις των κομμάτων. Ποια ονόματα υποψηφίων «παίζουν» για δήμους και Περιφέρειες σε όλη την Ελλάδα. Η λίστα ενημερώνεται διαρκώς, νέα ονόματα προστίθενται.